מטבח בהתאמה אישית

מטבחים עם עיצובים חדשניים ומותאמים אישית יהפכו למגמה הפופולרית ביותר בשנתיים-שלוש הקרובות. זאת, על פי הדוח של NKBA (The National Kitchen & Bath Association) שדן במגמות המטבח לשנת 2024. לשינוי מרגש זה תהיה השפעה על עיצובי המטבח ועל האופן שבו מכשירי החשמל, התאורה או האי במטבח, ישתלבו בחלל

מטבח בהתאמה אישית

השינויים המומלצים בדוח זה מתייחסים למטבח בהתאמה אישית וכוללים:

  • מטבח עם אישיות

7 מתוך 10 מעצבים מדווחים שבעלי בתים בימינו לא מסתפקים במטבח השבלוני ומחפשים עיצוב אישי וייחודי, מטבח בהתאמה אישית במיוחד עבורם. אנשים מחפשים: ׳יותר אישיות׳ כך שמטבח מותאם יותר אישית, יהפוך לבחירה הפופולרית של אנשים רבים יותר.

הגדרות, בקרות ופתרונות טכנולוגיים מותאמים אישית

בעתיד הלא רחוק, אנשים יחפשו מכשירים עם הגדרות ובקרות אישיות שניתן לגשת אליהם באפליקציות. למשל, תנור עם בקרת טמפרטורה מדויקת ואפשרויות להשהיית התחלת ההפעלה. אנשים גם יחפשו הגדרות תאורה למטבח בהתאמה אישית. לדוגמה:

  • תאורה הניתנת לתכנות מראש לפי כמות האור הנדרשת בשעות היממה השונות.
  • תאורה המחוברת למכשיר הנייד.
  • תאורה עם חיישני תנועה.
  • תאורה המופעלת על ידי פקודות קוליות.
  • פתרונות אחסון בהתאמה אישית

עוד שיורתים:

מטבחים יוקרתיים >>> 

חדרי רחצה מעוצבים כל המידע >> 

מטבח בהתאמה אישית

מטבח בהתאמה אישית זקוק גם לפתרונות אחסון מותאמים אישית. הארונות, האי או המזווה כוללים מודולים המאפשרים ליצור ארגון פנימי מותאם אישית. אפשרויות אלה משפרות מאוד את השימושיות והפרקטיות של חלל המטבח. אנשים רוצים ארונות מטבח עם פתרונות אחסון משופרים כמו מחיצות ומגירות, שניתנים להגדרה אישית לפי הצרכים הספציפיים של בעלי הבית.

  • כיורים מיוחדים

מטבח בהתאמה אישית מתהדר גם בכיור מיוחד, בדלפקי עבודה עם אזורי הכנה והגשה הכוללים תכונות פופולריות כמו קרש חיתוך מובנה, מסננות ומתלים לייבוש. יותר ויותר בעלי בתים מאמצים עיצובים נועזים של כיורים המאופיינים בצבעים חדשים ובגימורים קראמיים, כאשר רובם מעדיפים להתקין במטבח צמד כיורים, במקום אחד בלבד.

חידושים במרחב המחיה

פתרון נוסף למטבח מותאם אישית כולל אפשרויות בחירה בארונות ובאיים המתאימים לכול הגילאים. בנוסף, בעלי בתים רבים בוחרים בסגנון תאורה שנקרא Tow kick. מדובר בקונספט תאורה שיוצר הדגשים נהדרים באזור המטבח. כמו תאורת LED בתחתית ארונות הקיר במטבח, נורות שקועות בקיר ותאורת אי מוסתרת שיוצרת רושם אדיר ומציעה פתרון שהוא גם בטיחותי וגם אסתטי. פתרונות אלה, יחד עם טכנולוגיה חדשנית כמו תאורת חיישני תנועה וחלונות ממונעים בחשמל, יכולים להיות חלק מעיצוב מרחב המחיה שלכם במטבח.

  • צבע מותאם אישית

דרך נוספת שבאמצעותה ניתן ליצור עיצוב מותאם אישי עבור הלקוחות, משתמשת בהוספת צבע. המטבחים היום מתרחקים מגווני הלבן והאפור. מעצבים יכולים למנף את ארונות המטבח, את האי ואת המשטחים האנכיים במטבח באמצעות צבעי קיר וטפטים שיוצרים הדגש ואמירה. מכיוון שהאי הופך למוקד חשוב בעיצוב המטבח, הוא צבוע לעתים קרובות בצבע מנוגד לשאר ארונות המטבח או לשיש שמסביב.